The Romanoffs – SEZON 1 – Recenzja

The Romanoffs – AMAZON ORIGINAL – Amazon serial oryginalny. Amerykańska antologia, której twórcą jest Matthew Weiner. Za produkcję serialu odpowiada Weiner Bros. (studio produkcyjne braci Weinerów), Picrow (spółka produkcyjna partnerów w osobach : Electra Lang, Peter Lang, Judith Smith) oraz Amazon Studios (Amazon).

GATUNKI : dramat / antologia
KRAJ PRODUKCJI : USA

Pierwszy sezon serialu The Romanoffs liczy 8 odcinków. Został on udostępniony widzom w całości w dniu 12 października 2018 roku. Całość możemy obejrzeć w języku polskim oczywiście na platformie Amazon Prime Video.

The Romanoffs – SEZON 1 – Recenzja

OPISY WPROWADZAJĄCE BEZ SPOILERÓW

Serial w poszczególnych odcinkach opowiada o losach ludzi uważających się za potomków dynastii Romanowów.

The Romanoffs – The Violet Hour

Księżna Anastasia LeCharnay trafia do paryskiego szpitala. Lekarz twierdzi, że kobieta może wrócić do domu, ale jest już w starszym wieku i potrzebuje opieki. Ta jednak właśnie zwolniła swoją opiekunkę. Tym samym jej bratanek Greg, ku niezadowoleniu swojej dziewczyny, odwołuje wyjazd na urlop wypoczynkowy. Sophie ciężko to zdzierżyć, ale liczy, że po śmierci jego ciotki odziedziczą po niej pokaźne mieszkanie. Teraz muszą mieszkać i pracować w średniej klasie hotelu. Agencja opiekunek w tym czasie przesyła do Anushki kolejną opiekunkę. Jednak gdy ta widzi kobietę w hidżabie, to od razu próbuje jej się pozbyć. Greg jednak twierdzi, że dziewczyna ma dobre kwalifikacje i studiuje pielęgniarstwo. To może być świetna opiekunka, a nie żadna terrorystka, jak twierdzi ciotka Anushka. Tym samym młoda Hajar rozpoczyna pracę w mieszkaniu rzekomej potomkini rodu Romanowów.

The Romanoffs – The Royal We

Michael i Shelly Romanoff udają się na terapię małżeńską. Shelly się skarży, że mąż w ogóle nie chce uczestniczyć w tym, w czym ona chciałaby brać czynny udział. Michael natomiast uważa, że Shelly nie powinna mu kształtować terminarza aktywności. Szczególnie gdy jest zmęczony po pracy w centrum przygotowywania do egzaminów. Dodatkowo Michael zasiada w ławie przysięgłych i nie potrzebuje innych poza domowych zajęć. ,

Teraz tuż przed urlopowym rejsem wakacyjnym musi wziąć udział w rozprawie sądowej. Zamiast samą sprawą morderstwa, Michael bardziej interesuje się nową atrakcyjną ławniczką zasiadającą w loży przysięgłych. Sprawa jednak wygląda na prostą i niebudzącą cienia wątpliwości co do winy mordercy. Dlatego przewodniczący ławy przysięgłych zarządza szybkie głosowanie, by każdy mógł zdążyć na weekendowy obiad. Wszyscy przysięgli są na TAK dla winy, a jedynie Michael postanawia wstrzymać błyskawiczne głosowanie. Poddaje w wątpliwość wstępną analizę, by przedłużyć pobyt z Michelle Westbrook. Przedłużenia rozprawy nie może natomiast wybaczyć Michaelowi Shelly. Ten jednak prosi ją by sama udała się na rejs. Kobieta ma wszystkiego dość i rzeczywiście sama wyjeżdża, dołączając na statku do specjalnego klubu Rodu Romanowów.

The Romanoffs – House of Special Purpose

Olivia Rogers zostaje ściągnięta na plan serialu o dynastii Romanowów. Reżyserka Jacqueline Gerard zachwala jej talent aktorski twierdząc, że będzie ona główną atrakcją tego serialu. Sama Olivia jakoś wcale tego nie odczuwa z uwagi na podejście ekipy produkcyjnej do jej osoby. W nocy podrzucono jej bowiem pod drzwi scenariusz, z jedną sceną z szóstego odcinka. Olivia pilnie konsultują tą kwestię ze swoim managerem Bobem Isaacsonen. Ten jednak zapewnia ją, że po prostu odcinki nie są kręcone chronologicznie. Zresztą sama Olivia była od razu po przyjeździe świadkiem sceny końcowej serialu, z ujęciem zamordowanych przez Bolszewików członków rodu Romanowów. Dzień później obawy kobiety co do swojej roli się jednak sprawdzają. Dodatkowo Jacqueline raczej chłodno traktuje swoją gwiazdę, a ta wcześniej bardzo podziwiała ją jako aktorkę. Teraz jako reżyserka zachowuje się natomiast irracjonalnie. Na domiar złego hotel, w którym musi na czas zdjęć filmowych przebywać Olivia, jest chyba jakiś nawiedzony.

The Romanoffs – Expectation

Julia Wells umawia się do restauracji na śniadanie ze swoją ciężarną córką. Od rana ma zły humor, a jeszcze teraz postawa córki ją dodatkowo wkurza. Ella chce rodzić całkiem sama i nic sobie z tego nie robi, że ojciec jej dziecka przebywa teraz w Singapurze. Dodatkowo nie martwi się o brak pracy, ani o przekroczony termin porodu, który uważa za wyssany z palca. Pełna obaw matka spotyka się następnie ze swoim starym znajomym Danielem Reese i przyjacielem męża. To autor książki o dynastii Romanowów, który teraz dostał propozycje napisania scenariusza do serialowej adaptacji jego dzieła. Ten bardziej jednak myślami jest przy Julii i Elli z uwagi na ich wspólną przeszłość. Kobieta odcięła go od swojego życia rodzinnego i wcale nie chce o tym słyszeć, by coś w tym temacie zmienić. Tym samym również w kłótni opuszcza swojego rozmówcę, który w przeszłości był dla niej czymś więcej niż przelotnym romansem.

The Romanoffs – Bright and High Circle

Katherine Ford organizuje we własnym domu koncert muzyki fortepianowej dla młodych talentów. Ci wszyscy chłopcy to uczniowie Davida Pattona. Zatrudniony przez Katherine od dziecięciu lat specjalista od muzyki instrumentalnej okazuje się podejrzany o przestępstwa natury seksualnej w stosunku do osób nieletnich. Taką informacją uraczyła Katherine pani detektyw Gutierrez, odwiedzając ją następnego dnia w jej miejscu pracy. Detektyw chce porozmawiać w tym temacie z jej synami w następnym tygodniu. Zastrzega jednak by rozmowa ta pozostała tajemnicą, bo Pattonowi nie postawiono jeszcze żadnych zarzutów. Śledztwo ma natomiast charakter postępowania przygotowawczego.

Po tych informacjach Katherine sama zamierza porozmawiać o tym z synami. Wcześniej dzieli się tą informacją z mężem. Ten jak się okazuje od dawna podejrzewać Davida, z uwagi na jego specyficzne zachowanie. Pierwszy z synów po rozmowie telefonicznej zaprzeczył jakoby David w jakikolwiek sposób przystawiał się do niego. Następnie Katherine pyta o to samo drugiego syna, a ten jest wręcz oburzony skąd takie podejrzenia względem Davida. Dla niego to nie tylko wspaniały nauczyciel, ale również wspaniały człowiek. Henry dodatkowo uważa, że jeśli ktoś go podejrzewa o niestosowne zachowanie to kłamie. Niektórzy bowiem chcą go zdyskredytować w oczach innych, tylko ze względu na to, że jest on gejem. Na sam koniec Katherine o to samo pyta swojego najmłodszego syna Benjiego. Ten również nie zauważył nic podejrzanego w zachowaniu Davida. Dla Katherine te tłumaczenia są jednak nadal niewystarczające, a myśli o podejrzeniach względem Davida Pattona nie dają jej spokoju.

The Romanoffs – Panorama

Dziennikarz Abel Erikson bawi się w dziennikarza śledczego. Obecnie pracuje on nad sprawą pewnej kliniki medycznej w Mexico City. Zamożni przestępcy z całego świata prowadzą tam ciemne interesy. Sam pod przybranym nazwiskiem Morazan zostaje pacjentem tej kliniki. Jako przykrywkę używa leczenie zdiagnozowanej białaczki szpikowej. Pewnego dnia podczas wizyty w klinice, przypisany mu lekarz demaskuje jego działanie. Podczas badania oznajmia mu, że odkrył podłożoną wcześniej krew nienależącą do jego osoby. Sam nie ma sobie nic do zarzucenia i uważa, że klinika mimo prowadzenia eksperymentalnych terapii, wcale nie jest nastawiona na oszukiwanie ludzi i karmienie ich złudną nadzieją.

Po tej akcji przykrywka Abla jest spalona. Dziennikarz jednak w ten sam dzień, wśród licznych starych szumowin zauważa małego chłopca leczonego tu na hemofilię. To syn Amerykanki Victorii, która twierdzi, że jest z rodu Romanowów i jej syn Nicky odziedziczył w genach rodową chorobą szlachetnej krwi. Kobieta szuka tu dla syna ostatniej deski ratunku. Abel natomiast postanawia bardziej zbliżyć się do tej dwójki.

The Romanoffs – End of the Line

Anka i Joe Garner przylatują do Rosji. Dokładnie to lądują we Władywostoku. Z pomocą pracownicy socjalnej Eleny robią na miejscu niezbędne zakupy i zostają zakwaterowani w lokalnym hotelu. Tym samym poznają kraj z jego najgorszej strony. Doskwierające zimno to chyba najmniejszy ich problem po przyjeździe. Standard hotelu woła o pomstę do nieba, a z kranów zamiast wody spływa jakaś breja. To i tak nie psuje ich dobrego humoru. Wszak Garnerowie przybyli tu w jednym konkretnym celu. Cierpią na bezpłodność i dlatego chcą tu adoptować rosyjskie dziecko. Dziewczynkę Oksanę, której chcą dać lepsze życie w Ameryce.

Następnego dnia Elena zabiera ich do domu dziecka na oficjalne przedstawienie Oksany. Później już tylko należy dopełnić niezbędnych formalności i dziewczynka wyjedzie z nimi do USA. Kiedy dziecko trafia w ich ręce, Joe i Anka zauważają, że dziewczynka jest jakoś mało żywotna. W przeciwieństwie do tego co oglądali wcześniej na nadesłanym filmiku. Ponadto ma objawy jakiejś podejrzanej wysypki, ale Joe wstępnie uznaje, że to może otarcie od pieluch. Teraz tylko rozprawa w sądzie i dziewczynka będzie ich. Anka natomiast koniecznie chciała dziecko dziecko z Rosji, z uwagi na swoje rosyjskie korzenie. Sama bowiem się uważa, za potomkinię rodu Romanowów.

The Romanoffs – The One That Holds Everything

Scenarzysta Jack Edgar przyjeżdża do Francji. W pociągu okazuje się, że jego miejsca zajęła jakaś kobieta. Ta prosi go o możliwość pozostania przy oknie z uwagi na chorobę lokomocyjną. Jack z uprzejmości zgadza się i siada na sąsiednim siedzeniu. Od razu bierze do ręki książkę, pozwalającą mu poznać szczegóły historyczne istotne dla jego pracy. Okazuje się, że mężczyzna bierze udział w realizacji 6-odcinkowego miniserialu o dynastii Romanowów. Candace gdy to słyszy, to oznajmia mu, że znała jednego z potomków tego rodu. Jack chcąc nie chcąc, z naciskiem na nie chcąc wysłuchuje jej historii. A historia ta opowiada o nieszczęśliwym życiu Simona Burrowsa. Ten w dzieciństwie traci matkę w wyniku pożaru domu, a jego dalsze życie jest skazane na towarzystwo swojej niani Ondine, która była równocześnie kochanką ojca.

The Romanoffs – SEZON 1 – Recenzja – ANALIZA – część 1

Jesienią 2018 roku Amazon prezentuje swoim widzom specyficzną 8-odcinkową antologię. To bardzo zróżnicowane fabularnie opowieści, które łączy jeden drobny element. Bohaterowie tych historii uważają się za dalszych potomków rodu Romanowów. Czasami mocniej akcentują swoje korzenie, a innym razem tylko okolicznościowo. I tak o to jednym razem ma to istotny wpływ na fabułę danej historii, a innym razem gdyby ten fakt nie był wspomniany, to nie miałby on w opowieści żadnego znaczenia. Taka właśnie dziwna jest ta antologia. Dziwna nie oznacza zła. Niektóre odcinki potrafią zaciekawić i mogą się podobać. Inne natomiast okazują się całkowitą stratą czasu, którego możemy później żałować. Wszak długością to zestawienie jakby oddzielnych filmów. Epizody są różnej długości. Od godziny z hakiem po półtoragodzinne historie, gdzie przeważają jednak te drugie. No ale taki jest właśnie serial The Romanoffs. Przy niektórych historiach potrafi wzbudzić nasze szczególne zainteresowanie, a przy innych potrafi przyprawić nas o senność.

Jakieś wyszczególnianie, które odcinki są najlepsze i najgorsze to zawsze będzie bardzo subiektywna opinia. Recenzje same w sobie są jednak zawsze siłą rzeczy subiektywne. Nawet jeśli stosuje się zręczny neutralizm opiniodawczy. To może jednak kilka słów o jakości poszczególnych epizodów.

Na uwagę zasługują pierwsze dwie historie. Od samego początku ciekawie prezentuje się historia ciotki Anushki. Ta bardzo obnosi się ze swoim szlacheckim pochodzeniem. Problem tylko taki, że jest już u kresu swoich sił i niebawem pozostanie po niej jedynie wspomnienie. Kobieta nie ma praktycznie żadnych krewnych. Jej rodzina została wymordowana, a inni krewni zginęli później w różnych okolicznościach. Jedynym krewnym pozostaje jej bratanek Greg. Ten na nieszczęście Anushki związał się z istnym sępem czyhającym jedynie na jej śmierć. Śmierć, która przyniesie jej, a właściwie Gregowi, bardzo pokaźne mieszkanie.

The Romanoffs – SEZON 1 – Recenzja – ANALIZA – część 2

Ten odcinek niesie za sobą pewną dawkę humoru. Wszystko to związane jest ze snobistyczną postawą głównej bohaterki. Ta się przez lata nie zmienia, aż do czasu, kiedy wpuszcza pod swój dach muzułmańską opiekunkę, którą wstępnie Anastasia LeCharnay bierze za terrorystkę. Ponadto ma on charakter typowo obyczajowy. A jak to w takich historiach bywa, nie brakuje przelotnych romansów i zdrad swoich partnerów. W tym samym tonie jest budowany drugi epizod. To historia małżeństwa, które dotknął kryzys. Taki czas daje pokusy do różnych skoków w bok. Taką właśnie pokusę ma Michael Romanoff zasiadający w ławie przysięgłych z kobietą, która mocno pobudza jego zmysły. Analogicznie na podobne pokusy jest skazana Shelly Romanoff. Ta udaje się w wyjątkowy rejs na statku, na którym obok kultywowania historii rodu Romanowów poznaje mężczyznę, który również samotnie i bez żony udał się w tą morską podróż.

Całkiem od czapy jest trzeci epizod. On jest właściwie inny od wszystkich. Dlaczego ? W jego przypadku nie mamy do czynienia z potomkami dynastii Romanowów. Jednak historia ta mocno zahacza o same losu rodu. Wszystko za sprawą realizacji serialu o tym rodzie, w którym ma zagrać znana aktorka Olivia Rogers.

Paść z nudów możemy przy odcinku z Julią Wells. To zwykła obyczajówka, która ma tyle wspólnego z tytułowymi The Romanoffs, co amerykańscy prezydenci z aspiracjami do zdobycia Pokojowej Nagrody Nobla. Stracony czas lepiej wynagrodzi nam prywatne śledztwo Katherine Ford. Ta dowiaduje się o podejrzeniach dopuszczenia się przestępstw o charakterze seksualnym, przez człowieka, który od lat uczy jej dzieci grać na fortepianie.

The Romanoffs – SEZON 1 – Recenzja – ANALIZA – część 3

Ciężko jednoznacznie dobrze lub jednoznacznie źle ocenić odcinek Panorama oraz ten kończący serial The Romanoffs. Mają one swoje plusy, które niektórym mogą przypaść do gustu. Pozostałe osoby równie dobrze mogą być nimi rozczarowane. W obu przypadkach na plus wychodzi zakończenie tych epizodów. Właściwie zakończenia są siłą przewodnią całego serialu. Każdy epizod na tym polu odznacza się dobrym zmysłem scenarzystów.

Wiele uroku ma w sobie historia o parze starającej się o dziecko. Bezpłodna Amerykanka Anka Garner namówiła swojego męża Joe na adopcję dziecka w Rosji. Dla pary to szczególny moment, bo próbowali już dosłownie wszystkiego. Jeśli teraz mieliby w USA czekać latami na zakończenie postępowania adopcyjnego, to mocno uderzyłoby w ich życie małżeńskie. Stąd między innymi pomysł na adopcję w Kraju Nadmorskim, gdzie procedury te są mocno uproszczone. Jednak nie tylko o łatwość adopcji chodzi. Anka uważa, że ma rosyjskich przodków z dynastii Romanowów, więc jest mocniej związana z rosyjskim narodem. Sytuacja na miejscu nie wygląda jednak tak różowo, a u widzów ich dalsze decyzje powinno budzić duże emocje.

Historie te są jak widać mocno zróżnicowane, a wszystko zależy od fabuły i dobrego scenariusza. Scenarzyści się zmieniają, choć przy większej ilości odcinków bierze udział Matthew Weiner. W poszczególnych epizodach liczy się przede wszystkim pomysł. Wokół marnego pomysłu raczej ciężko zrealizować ciekawy i przejmujący odcinek.

Do gry aktorskiej nie można się zbytnio przyczepić, choć właściwe są to łatwe do gry historie obyczajowe. The Romanoffs to antologia, więc przez serial przewinęło się wiele aktorów. A kto w serialu wciela się w główne role w poszczególnych epizodach ?

The Romanoffs – SEZON 1 – Recenzja – O AKTORACH – część 1

Anushka z pierwszej historii, to aktorsko Szwajcarka Marthe Keller. Kobieta jest znana z roli Elsy Opel w „Marathon Man” oraz roli Elisabeth w filmie „The Amateur„.

Jej bratek Greg, to aktorsko Aaron Eckhart. To również aktor bardziej filmowy niż serialowy. Wcielił się on chociażby w Harvey’a Denta w filmie Christophera Nolana „The Dark Knight„. Jego dziewczynę Sophie, gra tu francuska prezenterka telewizyjna Louise Bourgoin.

W postać Hajar w tym samym epizodzie wciela się Inès Melab. Michaela Romanoffa w drugiej opowieści odgrywa natomiast Corey Stoll. Jego możemy już kojarzyć z różnych seriali. To między innymi Hank Jaffe w „The Deuce” (znanym w Polsce jako Kroniki Times Square) oraz Peter Russo w „House of Cards„. Najdłużej na srebrnym ekranie gościł jednak jako Ephraim Goodweather w serialu „The Strain” (pol. Wirus).

Shelly Romanoff, to aktorsko Kerry Bishé. Amerykanka nowozelandzkiego pochodzenia jest najbardziej znana z roli Donny Clark w serialu AMC „Halt and Catch Fire„. Aktorsko to również Kathy Stafford w filmie „Argo” oraz Molly w „Penny Dreadful: City of Angels„. Z antologiami też jest jej po drodze. Wystąpiła w jednym epizodzie wznowionego po latach „Amazing Stories„.

W postać Ivana Novaka w The Romanoffs wciela się Noah Wyle. Niegdyś to serialowy doktor John Carter w „ER” (znanym w Polsce jako Ostry dyżur). Po latach wcielił się w postać Toma Masona w serialu science-fiction „Falling Skies” oraz zagrał Flynna Carsena w „The Librarians” (pol. Bibliotekarze).

Michelle Westbrook z ławy przysięgłych, to aktorsko Angielka Janet Montgomery. Serialowo to Olivia Maine z pierwszego sezonu „This Is Us” oraz Mary Sibley w „Salem„. Ostatnie lata to jednak przede wszystkim doktor Lauren Bloom w „New Amsterdam„.

The Romanoffs – SEZON 1 – Recenzja – O AKTORACH – część 2

Olivia Rogers z trzeciego epizodu, to aktorsko Christina Hendricks. Serialowo to przede wszystkim Joan Harris w „Mad Men„. W mniejszych rolach zagrała też Trudy Fawst w innym serialu AMC Networsks (Sundance TV) „Hap and Leonard„. To również Beth Boland w „Good Girls” od NBC.

Reżyserka Jacqueline Gerard, to w rzeczywistości Isabelle Huppert. Francuska jest chociażby znana z filmu „Elle„. To również Erika Kohut w filmie „La pianiste„.

Samuel Ryan, to natomiast aktorsko Jack Huston. Aktor jest znany głównie z postaci Richarda Harrowa w serialu „Boardwalk Empire„.

Julia Wells z czwartego epizodu, to w rzeczywistości Amerykanka Amanda Peet. Serialowo to chociażby Jack Barrett w „Jack & Jill„. W czasach bardziej współczesnych zagrała Laurę Hellinger w serialu „The Good Wife„.

Jej mąż z tego samego epizodu – Eric Ford, to aktorsko Jon Tenney. Serialowo to chociażby Nick Tramble w innej produkcji Amazon Prime VideoHand of God„. Daniel Reese, to natomiast w rzeczywistości John Slattery.

Katherine Ford, to aktorsko Diane Lane. Serialowo to między innymi Annette Shepherd w „House of Cards„.

Alex Myers z tego samego odcinka, to aktorsko Ron Livingston znany z postaci kapitana Lewisa Nixona w „Band of Brothers„. Serialowo to również Sam Loudermilk w „Loudermilk” oraz Roy Phillips w „Boardwalk Empire„. David Patton, to natomiast w rzeczywistości Andrew Rannells.

Abel Erikson z kolejnego epizodu, to aktorsko Juan Pablo Castañeda. Małego Nicky’ego gra tu natomiast Paul Luke Bonenfant. Jego matkę Victorię odgrywa Radha Mitchell. Australijka zagrała chociażby Martę Walraven w serialu „Red Widow„. To również Rose Da Silva z ekranizacji kultowej gry „Silent Hill„.

The Romanoffs – SEZON 1 – Recenzja – O AKTORACH – część 3

Anka Garner w opowieści o rosyjskim dziecku, to aktorsko Kathryn Hahn. Amerykanka zagrała Rachel w filmie „Afternoon Delight” (pol. Popołudniowa igraszka). Serialowo to Eve Fletcher w „Mrs. Fletcher” Toma Perrotty oraz Raquel Fein w „Transparent„. Ponadto to Chris w „I Love Dick” oraz Jennifer Barkley w czwartym sezonie „Parks and Recreation„. Aktorka udziela też swojego głosu w animacji od Apple „Central Park„.

Joe Garner z tego samego odcinka, to aktorsko Jay R. Ferguson. Serialowo to przede wszystkim Stan Rizzo w „Mad Men„. Ostatnimi czasy to także Jake Spivey w „Briarpatch” (z polskim tytułem w W matni).

Patricia Callahan, to aktorsko Clea DuVall. Ją możemy kojarzyć z roli Marjorie Palmiotti w „Veep„. Ponadto przewinęła się przez serial „Better Call Saul„.

Elena, to natomiast w rzeczywistości Annet Mahendru. Urodzona w Kabulu z rosyjskiej matki i hinduskiego ojca, obecnie jest Amerykanką. Prywatnie jej teściem jest Mel Gibson. Aktorka gra między innymi Jennifer „Huck” Mallick w „The Walking Dead: World Beyond„. Ze srebrnego ekranu jest również znana z odgrywania postaci Niny Sergeevney Krilovey w „The Americans„.

Jack Edgar z ostatniego epizodu, to aktorsko JJ Feild. Serialowo to chociażby kapitan Ben Adler w „Lost in Space„. Simona Burrowsa odrywa tu natomiast Anglik Hugh Skinner, którego znamy chociażby z roli Harry’ego w „Fleabag„.

Natalie Burrows, to aktorsko Deirdre Mullins, a w postać George’a Burrowsa wcielił się Ben Miles. Candace, to w rzeczywistości Adèle Anderson, a w postać niani Ondine wciela się Islandka Hera Hilmar. Ją ostatnimi czasy możemy kojarzyć z postaci Maghry w serialu Apple „See„. Wcześniej zagrała również Vanessę Moschellę w „Da Vinci’s Demons„.

The Romanoffs – SEZON 1 – Recenzja – PODSUMOWANIE

Serial The Romanoffs to klasyczna antologia, więc każdy odcinek opowiada inną historię. W drobnych elementach odcinki te mają natomiast jakieś zbieżności. Na przykład Jack Edgar na francuskim dworcu mija Grega i Sophie z pierwszego odcinka. Anka Garner wspomina natomiast o swojej kuzynce Victorii, która ma syna chorego na hemofilię, czyli bohatera innej opowieści. Katherine Ford przeplata się przez dwa różne epizody, ale i tak te drobne zachodzenie na siebie zbiorów nie zmieniają faktu, że serial The Romanoffs to klasyczna antologia.

W lipcu 2019 roku Amazon zdecydował, że nie powstanie drugi sezon tej antologii. Czy to dobra, czy zła decyzja ? Kasacja każdej antologii to zła decyzja, bo skoro odcinki stanowią odrębną całość, to odbiór ogólny serialu przez widzów nie ma takiego dużego znaczenia. Tak czy inaczej okazuje się, że pierwszy sezon serialu The Romanoffs jest równocześnie jedynym sezonem tej produkcji. Jeżeli natomiast niniejsza recenzja Was w jakikolwiek sposób zaciekawiła, albo opisy wprowadzające na pierwszy rzut oka trafiają w Wasze gusta, to serial ten stale będzie dostępny na platformie Amazon Prime Video.

Udostępnij w social mediach